הטרור באירופה • הרב גיגי: "אנו סומכים על ממשלת בלגיה"

    דוד לזר No Comments on הטרור באירופה • הרב גיגי: "אנו סומכים על ממשלת בלגיה"
    7:11
    16.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on בשורות קשות: חמישה לוחמים נפלו בקרבות ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שביום שישי אתר 'קול חי' פרסם כי מוסדות יהודים רבים בבלגיה לא פעלו, בעקבות החשש מפני טרוריסטים אסלאמיים – הערב (מוצ"ש) מפרסם רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי מסר מרגיע.

    הרב גיגי סיפר כי "שבת שקטה עברה על הקהילות היהודיות בבלגיה אך עם זאת מתוחה. עפ"י החלטת הממשלה, מחוסר כח אדם במשטרה, אבטחו מאות חיילים את בתי הכנסת והמוני יהודים מילאו את בתי הכנסת וצעדו ברחובות בביטחון וללא כל פחד" .

    לדבריו, "הממשלה הכריזה על 12 צעדים למלחמה בטרור האיסלמי הקיצוני ובהם; שלילת אזרחות ועוד והדבר יוצר תחושת ביטחון שיש מי שמטפל סוף סוף כמו שצריך בטרור".

    עוד סיפר הרב גיגי "ראשי הקהילה היהודית וראשי הקונסיסטואר זועמים על גורמי שוליים בקהילה שקראו לתת נשק בידי הרבנים – זו סכנה של ממש ובלתי מתקבלת על הדעת. וכאילו אנחנו נכריז כי אין לנו אמון בשירותי הביטחון הבלגים המחויבים להגן על בטחוננו. ודבר נוסף; מחר, חלילה, יבקשו גם האיממים ואחרים לאחוז בנשק. זו הכרזה חסרת אחריות המביאה עלינו אסון ורושם אנרכיסטי".

    "אנו סומכים על ממשלת בלגיה ושירותי הביטחון הבלגים העושים את עבודתם כפי הנדרש וביום שני הקרוב, כשייפתחו שערי בתי הספר ומוסדות החינוך יאבטחו אותם אלפי חיילים כדי לשמור על בטחון הילדים וההורים", אמר.



    0 תגובות